#Gamechangers

CPE

CPE (z ang. cost per engagement), inaczej koszt interakcji, jest modelem rozliczenia się za reklamę internetową. W przeciwieństwie do innych modeli reklamodawca płaci tu nie za samo wyświetlenie reklamy, ale za interakcję użytkownika z reklamą. Ten sposób rozliczenia znajduje zastosowanie m.in. w reklamach interaktywnych, grach i aplikacjach. Przykładem wykorzystania CPE może być zapisanie się na pierwszy przejazd w aplikacji dotyczącej wypożyczenia samochodu lub zdobycie jakiejś nagrody w grze mobilnej.

Model CPE (cost per engagement) – na czym polega?

W jaki sposób użytkownik może się zaangażować w interakcję z reklamą, jeśli chodzi o model CPE? Przykładów istnieje kilka, a reklamodawca płaci jedynie za określone czynności, np. dojście w grze do określonego poziomu, rejestrację konta w aplikacji, zaprojektowanie własnego awatara czy ukończenie samouczka. Wybór czynności zależy od tego, jak przeważnie zachowują się użytkownicy. Jeśli zwykle dokonują oni transakcji w konkretnym momencie, warto ustawić płatność w ramach CPE właśnie na ten moment.

Cost per engagement – jakie są jego zalety?

Aplikacje i gry to produkty, które same w sobie budzą zainteresowanie i skłaniają do zaangażowania. Jeżeli na podstawie zachowań użytkownika stwierdzisz, że lubi on tego typu rozrywkę, z powodzeniem możesz zastosować tu monetyzację.

CPE, czyli cost per engagement, to rozsądne podejście do budżetu, ponieważ nie płacisz w nim za same wyświetlenia czy kliknięcia, które wcale nie muszą prowadzić do transakcji. Reklamodawca płaci dopiero wtedy, gdy użytkownicy zaangażują się w korzystanie z gry lub aplikacji.

Liczba aplikacji na rynku wciąż rośnie, a użytkownicy wybierają tylko oferty faktycznie do nich trafiające. Dzięki takiej selekcji istnieje większa szansa, że dany użytkownik wejdzie w interakcję z Twoją aplikacją.

Koszt za interakcję – jak go wyliczyć?

Obliczenie CPE (cost per engagement) jest bardzo proste. Wystarczy jedynie podzielić kwotę wydaną na reklamę przez liczbę interakcji. Na tej podstawie da się wywnioskować, ile kosztuje zaangażowanie użytkowników.