Blog

Artykuł przeczytasz w: 12 min

Topics API zamiast Plików Cookies

Choć termin wycofania plików cookie z przeglądarki Chrome został przesunięty do roku 2023, Google wciąż pracuje nad nowymi rozwiązaniami. Do ostatnich pomysłów internetowego giganta należy Topics API. Na czym polega ten projekt?

Artykuł przeczytasz w: 12 min

SPIS TREŚCI

    Newsletter miesiąca

    Pliki cookies od lat wybudzają kontrowersje, ponieważ pozwalają na śledzenie zachowań internautów w Sieci. Tymczasem współcześni konsumenci są coraz bardziej świadomi zagrożeń wynikających z udostępniania swoich danych zewnętrznym podmiotom. Z drugiej strony bez popularnych „ciasteczek” nie można prowadzić spersonalizowanych kampanii reklamowych. Co więcej, 81% użytkowników oczekuje, by przekazy marketingowe były dostosowane do ich preferencji – wynika z badania Pew Research Center. Topics Api to sposób na pogodzenie tych dwóch skrajnych rzeczywistości.

    Na czym polega?

    Topics Api to nowy pomysł na profilowanie reklam. Polega na tym, że użytkownik będzie samodzielnie określał interesujące go tematy. Wybrane przez niego propozycje będą przechowywane w pamięci wyszukiwarki przez 3 tygodnie. Po tym czasie internauta zostanie ponownie zaproszony do zaznaczenia zakresu tematycznego. W ten sposób reklamodawcy będą personalizować przekazy marketingowe, a jednocześnie użytkownik nie udostępni im swoich danych.

    Goel dodaje również, że rozwiązanie jest w pełni bezpieczne i rozwiązanie ma być przejrzyste i podlegać pełnej kontroli przez użytkowników.

    Topics API vs. FLoC

    Topics API to nie pierwszy projekt mający na celu zastąpienie plików Cookies. Google już wcześniej planowało wdrożyć inne rozwiązanie, a mianowicie FLoC (Federated Learning of Cohorts). Mechanizm opierał się na sztucznej inteligencji przydzielającej użytkowników do określonej kohorty zainteresowań. Na tej podstawie reklamodawcy mieli profilować komunikaty marketingowe. Niestety zaproponowany wariant nie spotkał się z uznaniem partnerów biznesowych, dlatego ostatecznie podjęto decyzję o jego wycofaniu.

    Wprawdzie wyeliminowano wiele błędów, jakie miał FLoC, ale nowy system również wzbudza obawy marketerów. Do głównych problemów należą:

    • Mała ilość tematów – według wstępnego założenia Topics Api obejmie 350 wątków. To może sprawić, że wybrane zagadnienia będą zbyt ogólne.
    • Tematy mają się wyświetlać przez 3 tygodnie, a to zbyt mało, by prowadzić efektywne kampanie reklamowe.

    Przeczytaj również: Postęp prywatności, czyli technologia FLoC jako następca ciasteczek

    Czy Topics API zda egzamin?

    Rozwiązanie ma mnóstwo zalet, a przede wszystkim zapewnia większe bezpieczeństwo użytkowników. Dużo zależy od funkcjonalności projektu. Obecnie Topics Api znajduje się w fazie testów. Ciężko więc przewidzieć, czy sprawdzi się w przyszłości. Trzeba jednak na bieżąco śledzić nowe doniesienia w tej sprawie, aby prowadzić efektywne kampanie. Chcesz dowiedzieć się więcej? Nasza agencja chętnie udzieli Ci wszelkich informacji.

    Chcesz regularnie dostawać najnowsze newsy i porady ze świata marketingu? Zapisz się do naszego newslettera już teraz i bądź na bieżąco!

    Podoba Ci się ten artykuł?
    Oceń:

    Odmień z nami swój
    biznes online

    Postaw przed nami wyzwanie, opowiedz o problemie. My staniemy do walki.
    Rozmowa strategiczna

      KROK 1 z 6

      Gotowy na darmową rozmowę strategiczną?
      Zrób pierwszy krok na drodze do wzrostu sprzedaży! Wypełnij wskazane pola, a my przeanalizujemy Twój serwis i sprawdzimy jak radzi sobie Twoja konkurencja.

      Imię i Nazwisko

      E-mail służbowy

      Telefon

      Nazwa firmy

      Stanowisko

      Strona internetowa

      KROK 2 z 6

      Jakie są Twoje cele na najbliższy rok?
      Wskaż co chcesz zrealizować, a my powiemy Ci jak to zrobić.

      Inne

      KROK 3 z 6

      Interesuje Cię
      Zaznacz usługi, które Cię interesują.

      Inne

      KROK 4 z 6

      Co przeszkadza Ci osiągnąć wyznaczone cele?
      Jakie blokery nie pozwalają Ci osiągnąć założonych celów?

      Inne

      KROK 5 z 6

      Z kim konkurujesz?
      Opisz nam kto jest Twoją bezpośrednią konkurencją.


      KROK 6 z 6

      Ile wynosi Twój miesięczny budżet marketingowy?
      Wybierz przedział budżetu miesięcznego.

      This will close in 0 seconds

        KROK 1 z 6

        Gotowy na darmową rozmowę strategiczną?
        Zrób pierwszy krok na drodze do wzrostu sprzedaży! Wypełnij wskazane pola, a my przeanalizujemy Twój serwis i sprawdzimy jak radzi sobie Twoja konkurencja.

        Imię i Nazwisko

        E-mail służbowy

        Telefon

        Nazwa firmy

        Stanowisko

        Strona internetowa

        KROK 2 z 6

        Jakie są Twoje cele na najbliższy rok?
        Wskaż co chcesz zrealizować, a my powiemy Ci jak to zrobić.

        Inne

        KROK 3 z 6

        Interesuje Cię
        Zaznacz usługi, które Cię interesują.

        Inne

        KROK 4 z 6

        Co przeszkadza Ci osiągnąć wyznaczone cele?
        Jakie blokery nie pozwalają Ci osiągnąć założonych celów?

        Inne

        KROK 5 z 6

        Z kim konkurujesz?
        Opisz nam kto jest Twoją bezpośrednią konkurencją.


        KROK 6 z 6

        Ile wynosi Twój miesięczny budżet marketingowy?
        Wybierz przedział budżetu miesięcznego.

        This will close in 0 seconds

        situs judi bola judi online